مرکز موشکی هاوگ در بجنورد با نام مرکز تسلیحات دفایی و پشتیبانی اماد بجنورد


 سپاه آنلاین: منابع سپاه آنلاین از مرکز موشک سازی در شهربجنورد خبر دادند .این مرکز موشکی در شمال شهر بجنورد قرار
ساخت موشک .توپخانه موشکی
اماده سازی موشک برای پرتاب
وطراحی تغییر کاربری موشک

دارد و دارای چهار نوع عملکرد است .
این مرکز به چهار قسمت تقسیم شده و هرمرکز با فرماندهی متفاوت به فعالیت های مختلف می پردازند این مرکز دارای زاغه بسیار بزرگ موشکی است که اکثر موشک هایی که در این واحد زاغه وجود دارد ،








از نوع موشک هاوگ زمین به هوا بوده که برای اهداف دفایی کشور از انها استفاده می شود .
 اما در قسمت طراحی این سایت بزرگ موشکی موشک هایی طراحی شده است که از همان نوع هاوگ است اما باری استفاده در هواپیما های جنگی یعنی تغییر کاربری دادن برخی از موشک هایی که تا به حال زمین به هوا بوده اند مانند هاوگ و سجیل که الان بر روی هوا به هوا بودن انها دارد کار می شود در این مرکز
که در اینده نزدیک بر روی هواپیماهای اف 4 و اف 14 نصب شوند.

بخش دوم این پایگاه بر روی اماده سازی کلاهک های انفجاری برای این نوع موشک ها فعالیت دارد و تمامی موشک های نوع هاوگ که در ایران تولید می شود در این محل تولید شده و کلاهک انفجاری انها هم در همین محل سوار موشگ می شود.

قسمت دیگر این نیروگاه کارگاههای ساخت موشک هاو گ است که در هفته تعداد 75 قبضه موشک زمین به هوا را تولید می کند و بوسیله سپاه به پایگا ههای دیگر  ارسال می شود . این پایگاه دارای نیروهای تاثیر گذار در ملارد بوده که بعد از انفجار در ملارد  به این محل امده اند تا محل زاغه مهمات ملارد بازسازی شود و دوباره فعالیت ان محل از سر گرفته شود .

واحد توپخانه این مرکز
در شمال و شمال غربی کشور این واحد توپخانه ای مهمترین واحد توپخانه دفایی در راستای پرتاب موشک های زمین به هوا است که در اطراف این سایت به وضوع محل استقرار این موشک ها روشن و مشخص است و فرماندهی این موشک ها وتوپخانه موشکی در مرکز این پایگاه قرار دارد . بازرسی های این پایگاه از وزارت دفاع و پشتیبانی به صورت هفتگی توسط وزیر دفاع احمد وحیدی و یکی از کارشناس خبره در امر تولید موشک  سرهنگ عزیزالله خاتم در این پایگاه فعالیت دارد که چهره این فرد هیچ وقت رسانه ای نشده است . و به صورت متمرکز بر تولید نظارت دارد.

برای این موشک های هاوگ تولیدی در این پایگاه (هوا به هو) از فناوری رهگیری لیزری بهره برده  شده است که تاکنون در ایران این امر بر روی هیچ موشکی انجام نشده بود و از موشک های زمین به زمین هاوگ اکثرا در دفاع از پایگاههای اتمی ایران مثل نطنز و فردو استفاده می شده اما ان موشگ ها ازقدرت رهگیری راداری بهره می برند .

این پایگاه سه سال است که به صورت مستمر بر روی تولید و طراحی موشک کار می کند .


پاینده ایران وملت ایران


سپاه آنلاین







نظرات

  1. ایا فکر می کنید اطلا عات نظا می کشورتون رو بر ملامیکنید بهتون میگویند وطن دوست فرقتون با مجاهدین در چیه اونها هم مردم کشورمون رو بخاطر منافع خودشون بارها به خطر انداختند زنده باد ایران .

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

لطفا نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید.

پست‌های معروف از این وبلاگ

نمودار تشکیلاتی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران

چارت کلی تشکیلاتی سپاه حفاظت ولی امر

استان یزد استانی ماثر در فرایند هسته ای ایران