چارت کلی تشکیلاتی سپاه حفاظت ولی امر

سپاه حفاظت ولی امر
اصغر میر حجازی معاون امنیتی
سپاه حفاظت ولی امر به صورت کلی به سپاهی گفته می شود که حفاظت شخصی آیت الله خامنه ای را بر عهده دارد و تنها اشخاصی به آن راه میابند که از بسیاری جهات صلاحیت ورود به آن را داشته باشند.
1:مساله التزام به ولی فقیه
2:معتقد بودن به دین اسلام (مذهب شیعه)
3:قبول داشتن شخص خامنه ای بعنوان نایب بر حق امام زمان
4:قبول شدن در تست های عقیدتی ،سیاسی،مذهبی،هوش،آمادگی دفاعی و.....


5:از جان گذشتگی در راه سلامت آیت الله خامنه ای (پیشمرگی)
6:قبولی در تست های امنیتی سپاه ولی امر
7:قبولی در آموزش های عالی نظامی
8:گذشتن از جان خانواده خود در راه سلامت آیت الله خامنه ای (پیشمرگی)
9:خبره بودن در امری که به اشتغال او در ولی امر منجر شده است .
10:تائید حفاظت اطلاعات در مورد آن شخص .
11:عدم سابقه سیاسی خانواده شخص تا سه نسل
12:عدم کوچکترین سابقه کیفری در قوه قضائیه در خانواده و خود شخص .
13:آمادگی اجرای دستورات اعم از جهاد علیه دشمن .
14:عدم اطلاع خانواده او از نوع فعالیت و شغل فرد تنها برای 4000 نفر حفاظت
15:تردید نداشتن در ازبین بردن شخصی که قصد ضربه زدن به خامنه ای را دارد .
16:اهدای اعضای بدن خود در صورت لزوم برای بقای ولی فقیه .
وبسیاری موارد دیگر که به پنجاه و دو مورد می رسد ،که عنوان کردن برخی از آنها را صلاح نمیدانیم .
باید بگویم که حفاظت ولی امر تنها به حفاظت ختم نمی شود و اگر بخواهیم به این اندیشه باشیم که تقریبا 15000 نفر مسئولیت حفاظت شخصی را دارند کمی بی توجهی کرده ایم .
چارت کلی سپاه ولی امر جزئیات در اختیار سپاه آنلاین می باشد.
در ادامه این مقاله ما به شرح عملکرد این نیرو می پردازیم تا هموطنان عزیز و گرامی دریابند که این سپاه چگونه تمامی سازمانها ،ادارات، منابع و کلیه اقتصاد ایران را مدیریت می کند و چگونگی عملکرد آن را بازگو خواهیم کرد .همانطور که در بالا بیان شد،این سپاه بسیار گسترده است واز بخش های زیر که خلاصه از چارت کلی آن است آغاز خواهیم کرد.
ترس دیکتاتور از دیدار مردمی و سد امنیتی درهم ریخته محافظان
1:نظامی
2:اقتصادی
3:خبرگان
4:قوه مقننه
5:قوه مجریه
6:قوه قضاییه
7:سازمانها
8:حفاظت شخصی
9:مرکز اسناد
10:شنود
11:پایگاه اینترنتی
12:حراست
13: امورخارجه
14:تشریفات
15:حوزه
در بالا تقریبا شمه کلی از سپاه ولی امر را بازگو کردیم .بصورت کلی چارت سپاه ولی امر بسیار پیچیده است .حال سعی می کنیم در چند مقاله شرح کاملی از تمامی این سرشاخه ها را با ذکر جزئیات بازگو کنیم . در مقاله امروز به شرح حفاظت شخصی می پردازیم.

حفاظت شخصی
محافظان در سپاه ولی امربه سه دسته تقسیم می شوند کلیه نیروهای حفاظت شخصی به 3000 نفر مرد و1000نفر زن میرسد .این نیروها مسئول مستقیم حفاظت جان خامنه ای هستند که به چند بخش مستقیم وغیر مستقیم تقسیم می شوند .در گذشته فرماندهی این نیرو را سردار نجات برعهده داشت ولی ،در سال 1389 سردار ابراهیم جباری فرماندهی این نیرو را بر عهده گرفت .از این نیروی 4000 نفره250 محافظان شخصی خامنه ای هستند که عموما در رسانه ها در کنار او دیده می شوند . این محافظان بسیار در آمادگی بالای دفاعی هستند وهمان 250 نفر به سه دسته تقسیم می شوند .محافظانی که حریم خانوادگی او را حفاظت می کنند یعنی مسئولان زمان استراحت وآرامش او هستند .تعدادی از آنها در سفرهای درون شهری،اجلاس ها و جلسات درونی در کنار او هستند .تعدادی از آنها در بازدید های او از نیروهای مسلح و رژه ها یا در نماز جمعه حضور پیدا می کنند که عموما با لباس نظامی دیده می شوند .
آنها به شدت از تماس به وسیله دست اشخاص با خامنه ای جلوگیری می کنند وتنها در میان محافظان هم چند تن اجازه لمس او را دارند .
محافظان وعموما افرادی که در سپاه ولی امر مشغول به کار هستند از نظر مالی در سطح بسیار بالایی از نظر مالی و دارایی قرار دارند .داشتن املاک ومستغلات و رانت های کلان از مسائل طبیعی برای این افراد است و آنها را از نظر نفوذ بر اثر تمکین مالی واکسینه می کند .اما تنها این مسائل نیست که برای آنها امری عادی است شاید مطالب زیر عمق فاجعه وقدرت آنها را نمایان کند.
تمامی ممنوعات که در جمهوری اسلامی برای عموم مردم عادی جرم محسوب می شود برای آنها آزاد است .بطور مثال همخوابگی با زنان ،استعمال مواد الکلی ،برپایی جلسات بزم ،دستور به مافوق در نیروهای نظامی دیگر ،سفرهای درون شهری وبرون شهری به صورت آزاد بدون هیچکونه اعمال قانون،دارای کد های مخصوص راهوری،استراحت ومرخصی در هر ماه 10 روز.
در مورد زنان محافظ هم باید بدانید که هیچ یک ازدواج نکرده اند تا به کار آنان ضرر ولطمه ای ایجاد نشود .در سال 1385 زنانی که در ولی امر دارای شوهر بودند از کار ترخیص و به دوائر دولتی هدایت شدند که در ادامه توضیح خواهیم داد.واردات هرگونه کالا وخودرو خارجی به کشور توسط این افراد بدون امور گمرکی انجام می شود .در بسیاری از موارد حق خوری های کلان توسط آنها از مردم صورت گرفته که هیچ زمانی مال باخته نتوانسته به اموال از بین رفته خود دست یابد و بطور مستقیم توانایی منحل کردن روند قضایی،امنیتی ، اطلاعاتی، و.... را دارند و بسیاری موارد دیگر.
حفاظت یک بخش کوچک از چارت کلی سپاه ولی امر است که تا به حال از بخش های دیگر آن به صورت شفاف صحبتی به میان نیامده است ، در ادامه این مقاله به شرح انها می پردازیم .
حفاظت به چند دسته اصلی تقسیم می شود که زیر شاخه های بسیاری دارند که ما در این مقاله تنها به سرشاخه ها بسنده می کنیم .
1:حفاظت
حفاظت در راستای حفظ جان خامنه ای و خانواده او فعالیت می کند که از 13 بخش تشکیل متفاوت امنیتی تشکیل شده است .

2:نقشه (طراحی لجستیکی): مهمترین اداره در ولی امر رسته طراحی است که تعیین کننده نوع چیدمان محافظان ،تک تیراندازها،
طرح های ویژه حرکت ،محل اقامت ،سفرهای درون شهری وبرون شهری ، امنیت اجلاس هایی که خامنه ای در آن حضور دارد،مجالس خورد وکلان . طراحی نحوخ ملاقات های خانوادگی درجه دو، بازدید های نظامی ،ملاقات های مردمی ،نماز جمعه،جشن ها،اعیاد  وحضور در مراسم عزاداری وبسیاری موارد دیگر به عهده رسته طراحی لجستیکی می باشد و محافظان بدون اعمال طراحی اقدام به عمل نمی کنند .
3:محافظان منطقه ای :این دسته از محافظان به صورت پوششی در کل منطقه اقامت خامنه ای و خانواده او قرار می گیرند  و آنها از اکیپ 1500 نفره زن ومرد تشکیل شده اند وجود آنها در خانه های امن اطراف بیت رهبری در چهارراه آذربایجان آغاز می شود وتا سفر های درون شهری بصورت علنی و برون شهری به این صورت که تمامی پرسنل انتظامی ،سپاه ،ارتش و اطلاعات در شهری که سفر به آن انجام شده خلع سلاح می شوند وتمامی ورودی ها وخروجی های شهر توسط این نیرو چک می شود واتوبوس ها وماشین های دولتی وغیر دولتی مورد بازدید قرار میگیرد.به واسطه این که آگاهی کاملی از مکانی که خامنه ای در شهرهایی که سفر می کند وجود ندارد .تمامی حانه های اطراف تخلیه و به صاحبان آن خانه ها مبالغی پول داده می شود (حداقل سه میلیون تومان)که خانه ها را تا مدتی اقامت او به محافظان منطقه ای تحویل دهند.در میان آنها نیروهای واکنش سریع و تک تیرانداز وجود دارد و نیروهای جایگزین هم وجود دارد.

4:حوزه های امنیتی: مکان هایی امن در اطراف محل اقامت خامنه ای وجود دارد که به شکل خانه های امن متشکل از نیروآماده می باشد ، که در حال آماده باش روزانه به عنوان نیروی پشتیبانی حاضر در صحنه ایفای نقش می کنند .در این میان مساجد و پایگاههایی در ارتباط با این نیرو در آماده باش هستند به عنوان مثال قرارگاه شهیدان مداح به فرماندهی مجید کریمی ونیروهای آماده باش در نجات اللهی و مطهری.

5:مرکزکنترل:یکی از مهمترین بخش های حفاظت مرکز کنترلاست که از سه مکان تغذیه می شود .
_دوربین های درون شهری کنترل ترافیک در پلیس راهور و راهنمایی
_دوربین های نصب شده در درون مترو شهری و ایستگاههای اتوبوس ،فزودگاه و راه آهن و ....
_دوربین های نصب شده در اطراف و درون محل اقامت خامنه ای
مرکز کنترل در درون بیت رهبری و درون مرکز نقشه ومرکز عملیات محافظان منطقه ای قابل استفاده است وروزانه بصورت 24 ساعته هزاران فیلم وعکس تهیه می شود و نقاط ضعف روزانه مورد بررسی قرار میگیرد.

6:خانه های امن: برای جلسه های مهم غیر علنی دولتی و به دور از چشم بقیه افراد ولی امر خانه های امنی در ساختمانهایی در خارج و داخل شهر عموما در شمران و زعفرانیه و چند محله دیگرقراردارد که تنها رسته نقشه و250 محافظ ارشد از آن مطلع هستندف که عموما برای ملاقات خودمانی بین سران نظام از انها استفاده می شود .حتی سرانی که به آن خانه ها هدایت می شوند با چشم بند و بدون محافظ به آن محل منتقل می شوند .

7:اماکن تفریحی: از این اماکن تنها حلقه اول حفاظت با خبر است.اما سد لتیان محرز است .

8:اماکن زیارتی: سفرهای زیارتی وغبارروبی به اماکن مقدس مشهد ،قم و... انجام می گیرد به قصد جمع آوری مبالغی که توسط مردم در آن اماکن نذر شده است .

9: هواپیمایی و هلیکوپتری: 4 هواپیمای نظامی 2 سی 130 ،هواپیما بیمارستان 2 میگ جنگی و 3 هلیکوپتر شونوک در سفرهای درون شهری و برون شهری در اختیار ولی امر است بغیراز چند هواپیمای شخصی کوچک که تعداد آنها به 4 میرسد .در زمان پرواز هواپیمای حامل خامنه ای یا خانواده او تا فاصله 100 کیلومتری هیچ هواپیمایی حق پرواز ندارد وخلبان های ولی امر هیچگاه هیچ پرواز دیگری را هدایت نمی کنند .

10: خانواده: برای خانواده خامنه ای اعم از پسران ، دختران ،عروس ها ،و.... فامیل درجه یک تعداد 500 نفر از نیروهای سپاه حفاظت ولی امر ایفای نقش می کنند که اکثرا به صورت نامحسوس ودر موارد خاص محسوس انجام می شود .

11:طرح: منظور از طرح نامگذاری روزانه اشخاص و نحوه عملیات آنان است .به عنوان مثال برای امروز طرح2 میتواند ورود وحرکت یکی از سران باشد ،اما در روز بعد ممکن است همان شخص با طرح 12 حرکت کند . این امر از ترور وشنود در بی سیم وبسیاری موارد دیگر جلوگیری می کند .

12:حراست و کنترل ورودی :افراد حراست توسط دستگاههای تست دی ان ای وچشم و اثر انگشت ودست از حراست های ورودی وارد می شوند وافرادی که مامور به آمدن به ولی امر به صورت روزمره می شوند کد هایی تعریف شده است که توسط کارتهای الکترونیکی هماهنگ شده از درون برای انجام کار اجازه ورود پیدا می کنند.

درمقاله های بعدی به نام های افراد ونوع مسئولیت در هر حوزه عملیاتی اشاره خواهد شد .
 درصورت احتیاج به چارت به صورت pdf با ما تماس بگیرید .

پایان بخش اول
پاینده ایران و ملت ایران

سپاه آنلاین

سقوط دیکتاتور نزدیک است .

نظرات

  1. مرگ بر ضد ولایت فقیه

    پاسخحذف
  2. حسابی تو فضا سیر میکنی.مرگ بر ضد ولایت فقیه

    پاسخحذف
  3. Marg bar khamenei

    Marg bar asl welayat faghih

    Marg bar pedar khomeini va pedarash

    Marg bar dodman khamenei va ajdadash

    پاسخحذف
  4. Marg bar khamenei

    Marg bar asl welayat faghih

    Marg bar pedar khomeini va pedarash

    Marg bar dodman khamenei va ajdadash

    پاسخحذف
  5. من به نظام انتقاداتی دارم اما شما وطن فروش کثیفی هستی که دست در دست دشمننان ملت گذاشته ای تخم حرام مادر جنده

    پاسخحذف
  6. این اطلاعات رو از توی خشتک ننت در میاری کس کش وطن فروش در ضمن کلمه پایین کادر هم مثل قیافه خودت تخمیه

    پاسخحذف
  7. باسلام ودرود
    دوست عزیز میشه خواهش کنم که بگید از چه طریقی می توان جذب اطلاعات سپاه شد با تشکر

    پاسخحذف
  8. سلام به شما

    دوست عزیز ما جز مخالفان سپاه و نظام جمهوری اسلامی هستیم نه جز هواداران آنها زوش های جذب به اطلاعات سپاه را از سپاهیان موافق در ایران بپرسید عزیزم

    پاسخحذف
  9. هموطن گرامی من هم جز مخالفین نظام و دبیر بازنشته هستم فقط برام خیلی جالبه که بدونم دقیقا چطور جذب اطلاعات سپاه می شن..به عنوان یک هموطن ازتون خواهش می کنم که توی این زمینه هم افشاگری کنید.در ضمن سپاهیان توی ایران هم بدلیل مسال امنیتی پاسخ درستی نمیدند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. عزيزم در همين سايت به مطلب نمودار تشكيلاتي اطلاعات سپاه مراجعه بفرماييد

      حذف
  10. باعرض سلام
    اطلاعات خیلی نایاب و جالبی بود.... به امید پیروزی

    پاسخحذف
  11. سپاس از شما هموطن گرامی و لطف شما

    پاسخحذف
  12. تو به نابودی خودت می اندیشی احمق نه نظام مستحکم جمهوری اسلامی ایران
    مرگ بر ضد نظام

    پاسخحذف
  13. marg bar zede velayate faghih. harom loghme harom zade past ma eftekharemon ine ke rahbaremon seyed ali khameneie ishala khoda more mano begire taghdim be rahbaremon kone 1000sal omr kone paye shoma harom zadeharo bekol az vatan azizeman iran ghat kone

    پاسخحذف
  14. جانم فدای رهبر.......مرگ بر منافقین فراری

    پاسخحذف
  15. مرگ بر منافق خالی بند
    مرگ بر ضد ولایت فقیه
    پاینده باد جمهوری اسلامی ایران

    پاسخحذف
  16. جانم فدای رهبر.مرگ بر ضد ولایت فقیه.

    پاسخحذف
  17. خميني خا منه اي ديگر هست ولايتش ولايت حيدراست

    پاسخحذف
  18. حداقل شعاري كه مي نويسي را اول ياد بگير بعد تلاوت كن

    پاسخحذف
  19. اخه وطن فروشای چند سولاخ شما که معلومه از اب دول اسراییل و امریکا تغذیه میشید مطمین باشید سپاه ولی امر که هیچی اگه یه نفر از این نوجوونای وطن پرست یا یکی از ما بچه حزب الاهیا شماهارو از نزدیک ببینه هیکلتون به 360 قطعه مساوی بریده شده تقسیم میشه وعکسش و براتون تو همین سایت و بقیه سایتای کونی صاحاب میفرسته.............

    پاسخحذف
  20. بسم الله الرحمن الرحیم
    و مکرو مکرالله والله خیر الماکرین
    شما خود فروخته ی متاسفانه ایرانی با انتشار چنین مطلبی که معلوم نیست که با چه افراد و یا گروه های فکری به نوشتن آن پرداخته اید نمی توانید در دل این مردم که وفای به عهد خود را در تمام دوره های انقلاب اسلامی از مبارزات با شاه ملعون که حاضر به کشف حجاب خانواده ی خود شد تا فتنه ی سال88 که شما و همفکران شما به بن بست خوردید و انشاالله تا ما زنده ایم و اسلام باقیست نه پدران شما و نه خود شما و نه فرزندان شما نمی توانند به این انقلاب جمهوری اسلامی ایران خدشه ای را وارد کنند. شما به فکر زندگی و آخرت خود باش که به قول معروف دنیا دو روزه و تمام می شود این دنیا و باید به فکر عواقب کار خود باشی. به کوری چشم چند نفر حروم زادهِ خود فروختهِ روان پریشِ خیال پرداز...
    ما مردم متدین ایران چه کرد و چه لر و چه عرب و چه بلوچ و ترک تا بوده و بوده وطن فروش نبوده ایم و نخواهیم بود
    به تمام مردم جهان این را می گویم که نباید بازیچه چنین افرادی شد زیرا کار آنان تفرقه و قومیت گرایی و به جنگ انداختن مردم می باشد(زهی خیال باطل) که هر دفعه این فتنه ها را طرح ریزی می کنند به گونه ای با شکست روبرو می شوند که به فکر همکاری با همدیگر می افتند و باز هم با یاری خدا با شکست روبرو شده زیرا هیچ وقت ظلم و ظالم پیروز نمی شود.
    در ضمن ما امام زمان (عج) را داریم و تا آن را داریم غم نداریم.
    انشاالله به خطاهای خود پی برده باشیم.

    پاسخحذف
  21. مرگ بر دشمنان امام خامنه ای

    کور شود هر آن کس که نتوان دید

    پاسخحذف
  22. خداوند را قبول دارید؟ یقین دارم که ندارید... خدای شما شکم و شرمگاه تان است... از شما کثیف تر تا حالا در دنیا پیدا نشده بود.... کسی که به سادات بنی فاطمه( س) توهین می کند جهنمی است
    بوی بهشت هم به مشامتان نمی رسد... دولت سید علی حسینی (حفظه الله) تا قیام حضرت قائم عج
    یقینا باقی خواهد ماند...اگه قابل هدایت نیستی خداوند متعال بدترین مرگ را برای شما سگ های کثیف..بلکه بدتر از سگ.. مسلط کند...

    پاسخحذف
  23. با سلام. توهم زدی ها.دیگه مشروب و این حرفا هندیه دیگه...

    پاسخحذف
  24. آخه احمق وطن فروش . تو فکر کردی ملت فهیم ایران این اراجیف رو قبول می کنن ؟ یه بچه هم اگه این مزخرفات رو بشنوه کلی می خنده . ان شاء الله با ظهور امام زمان همه شماها (وطن فروش ها) از صحنه روزگار محو خواهید شد . سلامتی امام زمان و رهبر عزیزمون صلوات .

    پاسخحذف
  25. کور خوندین بدبختا
    از تو داری میسوزی وقتی حضرت آقا رو میبینی نه .؟..........................
    پس بسوز ااااتیش بگیر

    پاسخحذف
  26. سلام
    من به مقوله و موضوعات اطلاعاتی و امنیتی . . .(مباحث در حوزه سرویسهای اطلاعاتی امنیتی . . . ) خیلی علاقه دارم.علاقه ام صرفا از منظر آکادمیک و علمی است و کاملا شخصی است ایا کتاب،مقاله ویا جزوه ایی دارید برایم ارسال کنید. ممنون می شوم اگر در این مورد آموزش و یا راهنمایی بفرمائید.

    پاسخحذف
  27. ما همه فدایی رهبریم بدبخت.جانم فدای رهبرم

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

لطفا نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید.

پست‌های معروف از این وبلاگ

نمودار تشکیلاتی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران

استان یزد استانی ماثر در فرایند هسته ای ایران